Wearpro™

Miten valita oikeat yritystekstiilit?

"Mieti käyttökohdetta ja tarkoitusta, sekä millainen viesti tai vaikutus yritystekstiileillä halutaan välittää.", PT-Designilla pitkään työskennellyt Pirjo Nurminen neuvoo.

Onnistuneiden yritystekstiilien valinnassa ja hankinnassa on joitain nyrkkisääntöjä, joita on hyvä huomioida.

"Ennen kuin laitetaan painokoneita lämpiämään, mieti käyttökohdetta ja tarkoitusta sekä millainen viesti tai vaikutus yritystekstiileillä halutaan välittää.", PT-Designilla pitkään työskennellyt Pirjo Nurminen neuvoo.

Näiden lisäksi on hyvä miettiä, mikä on yrityksenne brändin visuaalinen linja ja onko värien, logojen ja sloganeiden käytöstä laadittu ohjeistusta, mikä tulee huomioida vaatteita ja painatuksia suunnitellessa.

"Painettavuutensa ansiosta tekstiilit
ovat hyvä tapa viestiä
ja tehdä yritystä näkyväksi."

Hyvänä esimerkkinä toimii tapaus, kun tässä taannoin ovikello soi kello 20.30 illalla. Ovella seisoi reipas nuorimies uutuuttaan loistavassa tummansinisessä pipossa sekä skarpissa talvitakissa.

Siisti pukeutuminen ja isot valkoiset logopainatukset pipossa sekä takissa kertoivat heti mistä on kysymys: tämä nuorimies oli töissä -eikä yritys jäänyt epäselväksi.

Tekstiilit ovatkin hyvä tapa viestiä ja tehdä yritystä näkyväksi ja tässä esimerkkitapauksessa käyttökohde ja tarkoitus oli ollut siis hyvin tiedossa vaatteiden suunnitteluvaiheessa. Siisti yleisolemus herätti luottamusta ja antoi skarpin vaikutelman. Vaatteet tukivat konseptia ja valittua myyntistrategiaa.

"Yritystekstiilihankintoja kannattaa
keskittää työajan ja
kustannuksien säästämiseksi."

On myös suositeltavaa pohtia sopivinta tai parasta ajankohtaa tekstiilien hankinnalle. Huono ajoitus jättää tilatut tuotteet vain varastoon. Hyvä hetki yritystekstiileille voi olla esimerkiksi brändiuudistus, tuotteistus, rekryt, uudet toimitilat tai vaikka yhteiset tapahtumat.

Hankintoja voi olla myös otollista keskittää työajan ja kustannuksien säästämiseksi.

"Ammattilaiset neuvovat
yritystekstiilien yksilöinneissä
nopeuttaen prosessiasi."

Nykyisin vauhdilla esille noussut yhteiskunnallinen kantaaottavuus yritystekstiileissä on seikka, josta on hyvä keskustella yrityksessä valmiiksi. Brändin, arvojen, strategian ja yritystekstiilien on sovittava yhteen.

Tuotteiston olisi hyvä rakentua yrityksesi ydinviestien ja tunnistettujen tavoitteiden päälle. ”Usein myös pieni rohkeus tai erilaisuus on kuitenkin etu. Harkituilla yksityiskohdilla voi erottautua myönteisesti. Toki hillityt ratkaisut ovat monesti turvallisempia ja pitkäkestoisempia. Yksinkertaisuus toimii aina.”, luonnehtii Nurminen.

Logojen tuominen vaatetukseen vaatii kokemusta: villapaitaan on vaikea toteuttaa silkkipainatusta eikä T-paitoja useinkaan brodeerata. Näissä yksityiskohdissa ammattilaisen neuvot nopeuttavat prosessia ja helpottavat valinnan tuskaa.

”Jos jokin ratkaisu ei mielestämme toimi,
sanomme sen - perusteluiden kera.
Näin vältytään virheiltä ja väärinkäsityksiltä.”,
Nurminen toteaa.

”Asiakkaan ei tarvitse tietää teknisiä yksityiskohtia. Me kerromme mikä on mahdollista esimerkiksi materiaalien, värien, yksilöintien ja niiden yhdistelmien osalta. Ja jos niin kävisi, että jostain emme olisi varmoja, otamme selvää. Käytössämme on useita painotaloja, joista valitsemme kuhunkin tilaukseen sopivimman.”, Nurminen jatkaa.

Asiakashuolenpidossa olennaista on yhteisymmärrys. Mitään ei tehdä ennen kuin asioista on yhteinen näkemys. Oli kyseessä hiemankin vaativampi työ tai yksinkertainen painatus, teemme aina suunnitelman tuotteista, joka katsotaan ja hyväksytään yhdessä ennen painatuksiin etenemistä.

Ideoimme käyttötarkoitukseen sopivat ratkaisut kanssanne, etsimme ideaan sopivat tuotteet ja teemme näistä suunnitelman. Tämän jälkeen toteutamme ja toimitamme valmiit tuotteet toiveidenne mukaan toimipisteisiinne tai vaikka suoraan ihmisten kotiovelle tai smartpostiin.

Valmista tulee suunnittelusta valmiiksi tuotteiksi noin neljässä viikossa, mutta nopeampiinkin aikatauluihin kykenemme. Laadimme teille myös oman Stockpro™ -yrityssivun, josta löydätte jatkossa tuotteet painatuksineen helposti.

Wearpro™ yritystekstiilit,
Saumatonta yhteistyötä kanssasi.

 

 
 
 

Voimmeko olla avuksi?

Edetään näin

  1. tavataan verkossa (30min)
  2. keskustellaan kuinka voimme olla avuksi
  3. saat ehdotuksen etenemisestä
  4. toteutamme suunnitelman jos haluat